חליטה רפואית

לשמוליק קיפוד כאבה הבטן. הוא שמע מחיים ארנב שקמומיל עוזר נגד כאבי בטן. מייד קנה חבילת תיוני קמומיל במכולת שמעון. הוציא שמוליק תיון מהקופסה המהודרת והמבטיחה, שם בכוס ומזג מים ממכשיר ה-"תמי 4" שברשותו. להפתעתו הגדולה, כאבי הבטן לא עברו כלל.

הוא ניגש לחיים ארנב ושאל אותו: "חיים, למה דיברת שטויות? זה ממש לא הזיז לכאב בטן". חיים ארנב הסתכל על הכוס עם החליטה. ריח עדין ונעים עלה מן המשקה, וכשהתאמץ הבחין בצבע זהוב בהיר הניכר מן המשקה, ותיון מושלך בקומפוסט. "חבר" אמר חיים ארנב, "התה הזה ירפא אותך באותה מידה כמו שהגזר שלי ישביע את שאול נמר!". שמוליק קיפוד העמיד פני מבין אך פניו הסגירו את תמיהתו ובלבולו.

"הקשב שמוליק יקר", הסביר חיים ארנב, יש חליטה טעימה ויש חליטה רפואית. אם אתה רוצה טעם- בחר בראשונה, אם אתה רוצה רפואה אמיתית- ישנם כמה כללים.

ראשית, עליך השתמש בתפזורת פרחי קמומיל מיובשים (או טריים אם יש לך בגינה) שאיכותם ידועה ושנשמרו במקרר בצנצנת סגורה. חנות הטבע של ראובן דורבן מספקת חומר גלם לא רע.

שנית, עליך לשים 2 כפות מהצמח היבש בכוס, ולא תיון שפרחיו המסכנים כבר נגרסו במכונות, שונעו, נדדו יבשות וחיכו לך על מדף אצל שמעון במכולת מהיום שנולדת.

שלישית, על החליטה להיות סגורה, שהרי חומרים חשובים בחליטה הם דווקא נדיפים, ובמים הרותחים הם פשוט קמים ובורחים. אפשר לסגור עם צלוחית מעל הכוס, ואפשר גם לשים בתרמוס.

רביעית, השארת את התיון אולי 2 דקות. בחליטה רפואית משאירים את הצמח 20 דקות ומעלה.

חמישית, על המים להיות חמים באמת. איפה הפינג'ן הקטן שלך? הרתח בו מים ומזוג מים רותחים באמת. גם לכך יעזור תרמוס אשר ישמור חום למשך זמן ויעזור למיצוי מלא של החומרים הפעילים.

ועוד משהו קטן גדול, שמוליק קיפוד יקר… בזמן שתשתה- אל תשכח להגיד תודה לצמח ולבקש ממנו את הריפוי אותו תבקש. תאמין לי, אני כל היום עם הצמחים בשדה- הם מבינים מה אתה אומר להם!

 

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.