דיטוקס או סקרינטוקס

עם בוא האביב, שואלים אותי הרבה על ניקוי כבד (דיטוקס).

למי שלא מכיר- הכוונה לתקופה בת כמה ימים או יותר בהם באמצעות תזונה ופעילויות מוכוונת שונות מייצרים אפקט של ניקוי פסולת מהדם ומהרקמות דרך מערכות ההפרשה, הכבד והכליות.

וזה מאוד נפוץ בימינו. כי דיטוקס זה אכן דבר נפלא. העניין הוא שנעשה בזה שימוש שלא תמיד תואם את כוונת המשורר. הטעות נעוצה בהנחה שדיטוקס מתאים לכל אחד. ושהדרך היחידה בה מגיעים רעלים לגוף היא באמצעות התזונה. מה דעתכם על התעסקות מתמשכת בסלולרי, בדיקה וכתיבה של הודעות שהופכת לכמעט כפייתית, או הישאבות מתישה לפייסבוק עד 1:00 בלילה? האם אחרי חווית מסך ממושכת אתם לא מרגישים ש"הגיעו" לכם רעלים לגוף? ואני לא מתכוון לקרינה, וגם בבקשה אל תחפשו איזו הוכחה למולקולה טוקסית שמופרשת במוח בסיטואציה… אולי בעצם אפשר להרגיש את זה בגוף, בפתיחות הלב וביכולת החיבור שלנו לקרובים אלינו. תחושה שהיא די אחרת בהשוואה לזו המגיעה בעקבות מפגש עם חברים, או עם בן/בת הזוג. אז אולי אפשר לעשות דיטוקס אנרגטי…?

ולעניין ההתאמה של דיטוקס תזונה. הוא הרי נועד למצבים בהם יש עודף ורעילות, ולטיפוסים שנמצאים ב"עודף" כללי. לדוגמה בנאדם שחם לו כל הזמן, והוא נוטה לזיעה עם ריח לא נעים. או אדם עם נגעי פסוריאזיס ועצירות,או אדם בעל משקל עודף, כולסטרול גבוה ויתר לחץ דם, או אנשים נמרצים שחייהם מלאים בסטרס והם בוחרים להאט את הקצב ולהיכנס לתקופה של ניקוי, לא רק בתזונה, אלא גם בעשייה, אנשים עם מחלות "רעלניות" כלומר אוטו-אימוניות, דלקתיות או אלרגניות וכו'… וגם פה דרושה הבנה מדוקדקת יותר על מנת להבחין בניואנסים הקובעים את ההתאמה.

דיטוקס לא מתאים לאנשים "חסרים" שנוטים לעייפות, שלשולים, חולשה, דיכאונות, אנמיה או לחץ דם נמוך. אפילו אם הם אכלו ג'אנק כל השבוע, והם מרגישים מורעלים ולכן רוצים להתנקות. נתקלתי בלא מעט שדיטוקס מחליף איזשהו סוג של דיאטה, ומשרת באופן לא בריא אנשים בעלי הפרעות אכילה.

זה מבלבל קצת, אבל יש לזכור שניקוי הוא הליך רפואי לכל דבר. אנו נוטים להקל ראש בהליכים שלא קיבלו חותמת "תרופה" על ידי מערכת הבריאות, אבל אני אישית הייתי עד למטופלים "חסרים" שהתעקשו לבצע ניקוי, וחוו אותו בצורה לא מועילה ואף מזיקה.

אבל אם אתם רוצים חלופה יצירתית, יש לי. אני קורא לזה סקרין-טוקס. קבעו לעצמכם פרק זמן שניראה לכם. זה יכול להיות כמה ימים, שבוע, שבועיים או חודש. ובזמן הזה תתוו דרך אלטרנטיבית לשיגרת יומכם, שאתם יודעים באיזשהו מקום שהיא מיטיבה אתכם, אך לא היה בכוחכם לייצר אותה. אפשר להגדיר נניח שבתקופה זו המחשב כבוי אחרי ארוחת הערב. אפשר להגדיר שבתקופה זו נמנעים מכל כניסה, קריאה, כתיבה או שיתוף בפייסבוק, אפשר אפילו לנתק טלפון (רחמנא לצלן) ולצאת אל הטבע לכמה ימים.

כל אחד יודע איפה הוא מאבד אנרגיה, איפה הוא צובר רעלים, ואיפה הוא יכול לעשות צעד קטן של שינוי, גם אם הוא זמני לחלוטין. אני אישית הולך לעשות כזה סקרינטוקס מהפייסבוק. אולי לעשרה ימים, אולי יותר. מתחיל ב- 5.4.16. אותו תאריך בו אני מוציא סיור ליקוט בטבעון, במטרה להכיר גם את צמחי הניקוז והפינוי שמגבירים הפרשות מהכבד ומהכליות ומסייעים בניקוי. מוזמנים להצטרף. ומי שרוצה לעשות דיטוקס, הבין שזה נכון לו יכול לפנות אליי להתייעצות ואז להיעזר בצמחים, כמו לדוגמה הפורמולה Pure Cure

 

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.