על חצ'קונים, צמחים ורופא ערבי גואל

כשהייתי נער הייתי מחוצ'קן. מרוב לחץ טיפלתי בכל תכשיר רפואי אפשרי, והנחתי לכל גחמה מצד רופאי העור להלעיט את גופי באנטיביוטיקה. מה שעזר בערך עד ליום אחרי סיום הנטילה.

הייתי מיואש. כבר התחלתי לשמוע על התרופה היעילה והרעילה רואקוטן שמשחיתה את הכבד. ואז פגשתי את דר' מנצור. רופא ערבי שמטפל באקנה בתכשירים שמכין בעצמו. הדוקטור הגיע לביתי, והעיף לי מהתפריט כמעט כל מה שאהבתי. בלי צבעי מאכל וחומרי טעם, בלי קקאו, בלי ביצים, בלי מטוגן ושמן בכלל, בלי בשר (אבל כן עוף) ועם מלא מלא מים. בתור ילד שגם ככה לא אהב הרבה דברים, נשארתי בערך עם לחם.

בנוסף, קיבלתי משחה למריחה והנחיות קפדניות לשמירת היגיינת הפנים ולהזנתם. כבר למחרת בבוקר היה שיפור. אחרי שבוע- שינוי ללא היכר. אחרי חודש- כמעט ונגמר החיצ'קון, אחרי חודשיים- פנים נקיות וחלקות.

האיש הזה שינה לי את החיים. פתאום פרחתי- חברה, ביטחון עצמי, אהבה עצמית.

היום, כמטפל בצמחי מרפא ותזונה אני מבין הרבה מעצותיו המועילות. ואף שאיני נוהג באותה שיטת אלימנציה חסרת מעצורים, אני משלב הרבה המלצות תזונתיות פונקציונליות שהן בגדר תרופה במזון. בני נוער אמנם לא אוהבים להקפיד על תזונתם, אבל הם עוד יותר לא אוהבים שמראה פניהם נפגע.

אך מה שהכי מרשים עבורי בטיפול באקנה הוא דווקא כוחם של צמחי מרפא. הרכבים צמחיים פועלים למיגור האקנה בכמה מישורים בו זמנית:

  1. איזון הורמונלי מורכב ועדין, מייצב ומביא למיתון ההורמונים העודפים. הצמחים עובדים כווסת. יכולים להעלות כשנמוך, להוריד כשגבוה. אחד הטובים לכך הוא הצמח שיח אברהם Vitex agnus castus. גם מין התלתן הנפוץ בשדות- Trifolium purpureum עושה עבודה נהדרת.
  2. פרחי תלתן ארגמן במגש לאחר ליקוט בכרמל: גם מאזנים הורמונלית וגם מקדמים ניקוז רעלים מהגוף
    פרחי תלתן ארגמן במגש לאחר ליקוט בכרמל: גם מאזנים הורמונלית וגם מקדמים ניקוז רעלים מהגוף
  3. פינוי פסולת מהכבד, ודגש על פינוי הורמוני מין עודפים שהרי אלו מפורקים ומפונים בכבד. שורש שן ארי Taraxacum officinalis יעשה עבודה עדינה ויסודית. יש גם נוספים המתאימים יותר לשימוש מקצועי.
  4. תמיכה בכבד ושיפור תפקוד. כך משתפרות גם פעולות הפינוי. זרעי גדילן (Sylibum marianum) מאוד טעימים כשהם קצת קלויים, ומוכחים כבעלי תכונות מגינות ומשקמות כבד. צריך לצרוך הרבה ובעקביות. גם כורכום המוזכר מטה, ושורש השינן המוזכר מעלה רלוונטיים לעניין.

    גדילן מצוי- הזרעים מוכחים כמגיני כבד
    גדילן מצוי- הזרעים מוכחים כמגיני כבד
  5. פעילות ממריצת חיסון. כך מחליף את התפקיד של האנטיביוטיקה, אבל בצורה הרבה יותר מורכבת, מתוחכמת ונטולת תופעות לוואי. שורש אכינציאה הוא אחד המפורסמים, אך ממש לא היחיד.
  6. הפחתה ישירה של הפרשת הסבום- אותה פעילות יתר של הפרשות שומניות דרך בלוטת החלב. מוכרת לכך היא ציפורן החתול- Calendula officialis

    ציפורן חתול תרבותית (Calendula officinalis) מפחיתה הפרשות מבלוטת החלב
    ציפורן חתול תרבותית (Calendula officinalis) מפחיתה הפרשות מבלוטת החלב
  7. פעילות נוגדת דלקת. כאן אפשר לשלב כפית כורכום בכוס (Curcuma longa) עם קצת פלפל שחור ואכילה של מצליבים, סויה, בצל ושום.
  8. ניקוז צינורות ובלוטות הלימפה- מערכת הלימפה אחראית בין היתר גם על העברת שומנים ממערכת העיכול אל זרם הדם. גם כאן ה- Calendula מתאימה לתפקיד. וגם דבקה זיפנית (Galium aparine) הגדלה בר בארץ בכל חור אפשרי במשך כל החורף.
  9. פעילויות נוספות בהתאמה פרטני לכל מצב (שיפור מצב רגשי, שיפור עיכול, הפחתת משקל וכו'….)

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.