חליטה רפואית 2

אוקיי, אז יש לנו צמח מרפא ביד ממקור איכותי. אנחנו יודעים למה הוא משמש, יודעים את המאפיינים החשובים לשימוש נכון ובטוח ויודעים שהוא נחוץ לנו. עכשיו רק צריך להפיק ממנו תוצר ראוי לצריכה שיכיל מקסימום מהרכיבים הפעילים שלו. בשימוש המקצועי אצלי במעבדת הצמחים זה השלב בו מכינים ממנו טינקטורה (מיצוי אלכוהולי). בשימוש הביתי- עקב מחירי האלכוהול והטרחה הכרוכה ברקיחה זו- האפשרות הטובה ביותר היא הכנת חליטות מרוכזות בתרמוס. החום הממושך בתרמוס מאפשר מיצוי טוב של החומרים הפעילים גם בחלקים קשים של צמח כמו שורשים וקליפות. הסגירה ההרמטית מונעת איבוד חומרים נדיפים.

כלל האצבע הוא שלוקחים ביום 3-6 כפות של צמח יבש כשמדובר בצמחים מתונים, כלומר אלה שזמינים לשימוש הביתי, מוכרים לכם וידועים כמתונים (אם לא בטוחים- שואלים). אם לוקחים יותר מצמח אחד בחליטה אחת (עד שלושה בד"כ) אפשר ללכת יותר על כיוון של 3-4 כפות.

את הכמות הזו שמים בתרמוס של 750-1000 מ"ל, שופכים מים רותחים (שהרגע רתחו) עד הסוף, וסוגרים היטב למשך שעה לפחות. לאחר שעה או יותר מסננים, לוחצים קצת עם כף את לסחיטת הנוזלים מתוך הצמח שהצטבר על המסננת. מחזירים לתרמוס ושותים במהלך היום.

במידת הצורך ניתן להוסיף דבש, סילאן, מייפל וכו'. ברוב המצבים סוכר אינו מומלץ לריפוי.

לבריאות!

מאמרים - הספריה של הידע וחכמת הצמחים

לחצו על התמונה המתאימה למעלה, לקריאת סדרת המאמרים שמעניינת אתכם.